SEO проти PPC: що краще для вашого бізнесу

SEO проти PPC: що краще для вашого бізнесу

Як SEO, так і PPC не лише добре відомі, а й ефективні інструменти інтернет-маркетингу. Обидва підходять для масштабування бізнесу, проте принципово різняться за робочим механізмом. Щоб зрозуміти, який інструмент забезпечує найкращу ефективність та оптимальний KPI, необхідно розглянути особливості SEO та PPC, а також їхні можливості для просування вебресурсів.

SEO або пошукова оптимізація

Search Engine Optimization (SEO) — оптимізація контенту та технічних налаштувань вебсайту для кращої видачі в топ пошуку. Така стратегія цифрового маркетингу допомагає залучати більше органічного трафіку шляхом підвищення видимості платформи.

Коли потенційний клієнт шукає в пошуковику тему, пов’язану з конкретним товаром або послугою, більше шансів отримати клієнта в тих компаній, сайти яких перебувають на найвищих позиціях пошукової видачі. Акцент на органічному просуванні ресурсу дає змогу не тільки збільшити трафік. Грамотна оптимізація допомагає підвищити авторитет бренду. Зростає і довіра до нього з боку користувачів, а пошукові алгоритми все частіше рекомендують його як надійне джерело отримання експертної інформації.

Переваги SEO

Концентрація уваги на пошуковій оптимізації забезпечує кілька важливих досягнень:

  • Поліпшення користувацького досвіду. UX відображає, як ЦА взаємодіє з конкретним ресурсом. Користувацький досвід невіддільний від SEO. Коли клієнти задоволені ресурсом (заведено говорити про позитивний користувацький досвід), сайт отримує більше кліків, позитивних відгуків, збільшується трафік і поліпшується SEO.
  • Збільшення генерації лідів. Це пряма дорога до досягнення ключової мети будь-якого бізнесу — зростання продажів і отримання більшого прибутку. Коли люди займаються пошуком товарів і послуг, вбиваючи ключові слова, у них здебільшого вже сформовано намір купити продукт. SEO забезпечує відвідування сайту попередньо відібраними, зацікавленими у взаємодії лідами. Грамотна оптимізація сайту, підготовка якісного контенту під ключові запити дасть змогу конвертувати їх, перетворивши на клієнтів.
  • Кращу видимість в інтернеті. Вищий рейтинг за результатами пошукової оптимізації покращує позицію сайту — алгоритми виводять ресурс на перші позиції, рекомендуючи як надійне джерело необхідної користувачеві інформації.

Використання найкращих інструментів і досвіду пошукової оптимізації показують високу ефективність у просуванні бізнесу, однак це багатоетапний і тривалий процес. Щоб істотно прискорити отримання позитивних результатів, достатньо замовити SEO від професійного агентства інтернет-маркетингу DigitalArt.

Недоліки SEO

На етапі розробки маркетингової стратегії важливо враховувати не тільки плюси, а й мінуси пошукової оптимізації. Їх кілька:

  • Тимчасові рамки — SEO покаже перші результати протягом 2–3 місяців, у топ видачі сайт добереться за 6–9 місяців.
  • Фінансові витрати — для ефективного використання пошукової оптимізації під час масштабування бізнесу доведеться збільшити бюджет.
  • «Заборонені прийоми» — потрібно відмовитися від їхнього використання, інакше загрожує блокування у видачі.

Щоб ухвалити правильне рішення про використання SEO, важливо зважити всі «за» і «проти», з огляду на плюси і мінуси інструменту.

PPC або контекстна реклама

Pay Per Click (PPC) — популярна модель цифрової реклами, в якій допустимі оголошення різних форм і розмірів, що доволі зручно. Для кращої взаємодії з користувачем застосовуються текст, зображення, відео або їхні комбінації. Суть PPC у тому, що рекламодавець платить комісію за кожне натискання на його оголошення. Це вигідно, оскільки клік клієнта, готового до покупки, коштує більше, ніж за нього платить бізнес. Замовити контекстну рекламу — чудова ідея для компаній, які масштабуються і хочуть максимально «голосно» заявити про себе ЦА або підвищити впізнаваність.

Переваги PPC

Платна реклама — універсальний інструмент, який не знищить бюджет, а забезпечить хороші результати. Плюсів у PPC чимало. Ось лише основні:

  • можливість встановити максимальний бюджет для оголошень (контроль витрат);
  • оплата тільки за активність (клік — це шанс продати товар або послугу);
  • можливість конкурувати, навіть коли рейтинг у пошуковій видачі невисокий;
  • запуск рекламної компанії в найкоротші терміни;
  • зручний формат для пошуку ідеальних клієнтів.

Завдяки PPC можна підвищити впізнаваність бренду, тому здається, що вибір контекстна реклама або пошукова оптимізація очевидний. Однак не варто поспішати. PPC не позбавлена деяких мінусів.

Недоліки PPC

Реклама з оплатою за клік популярна. І це попри те, що в неї є кілька суттєвих недоліків. До них належать:

  • Концентрація на техніках продажу — PPC тільки приводить користувача на сайт, а потрібно ще переконати юзера зробити покупку.
  • Пошук виграшної формули — запустити контекстну рекламу нескладно, проте це не гарантує високу ефективність. Належить підібрати найкращу стратегію.
  • Постійні фінансові вливання — плата за клік можлива, поки є гроші на рахунку. Для успіху рекламної компанії вони не повинні закінчуватися.

Між позитивним результатом і провалом PPC є тонка грань. Коли рекламна компанія організована правильно з урахуванням ЦА і позиціювання товару, можна розраховувати на високий прибуток. В іншому разі слід очікувати збитків.

Що вибрати SEO або PPC

PPC vs SEO може виявитися складним вибором. Правильно розставити пріоритети вийде, якщо враховувати ключові моменти:

  • SEO дає змогу домогтися стійкого результату з розміщення сайту в топ видачі завдяки оптимізації ресурсу. На це знадобиться не менше пів року, зате шанс є навіть у малого бізнесу з невеликим бюджетом. Результат кропітких зусиль — надходження цільового трафіку безкоштовно.
  • PPC допоможе швидко наростити обсяг продажів, але потребуватиме значних фінансових вкладень. Ключовий момент — залучити досвідчених маркетологів. У такому разі відчутний результат — питання 1–2 днів.

Розглянуті інструменти різняться між собою за основними моментами. Що вибрати для просування бізнесу — залежить від величини рекламного бюджету і бажання/можливості чекати на результат протягом декількох місяців.

Комбінація SEO та PPC: синергія для максимальних результатів

Питання що вибрати SEO або PPC не виникає у професійних маркетологів, які добре розуміють переваги поєднання цих популярних інструментів. Кожен із них веде компанію до успішного масштабування, підвищення впізнаваності, збільшення прибутку, щоправда різними шляхами. Однак це не виключає можливість використовувати SEO та PPC одночасно, щоб одного разу побачити свій ресурс у лідерах пошукової видачі за органічним пошуком і як рекламу. Такий успіх точно можливий, якщо замовити послугу просування бізнесу в DigitalArt. Досвідчена команда наших фахівців розробить індивідуальний план розвитку для будь-якої компанії.

Схожi новини